Lion Kroeze

Het moraal van Jack the Ripper

Zoals bekend,  heeft Jack the Ripper tussen de 5 en 30 vrouwen vermoord.  Deze vrouwen waren prostituees en woonden in de armere wijken van Londen.  Jack the Ripper stuurde 5 brieven naar Schotland Yard, waarin hij de moorden bekende, de manier waarop en heel verrassend ook waarom.

19-10-1888 schreef  Jack een brief die hij signeerde met het feit dat hij een Poolse Jood zou zijn. Volgens de Ripper times zou het een antisemitistisch karakter hebben, gezien het feit dat het antisemitisme hoogtij vierde in de armere wijken van Londen. Het antisemitisme richt zich tegen het topkapitalisme en de machtsmisbruik van de Joden. De Joden zijn geniaal op financieel gebied. Het is dan niet logisch dat Jack the Ripper zichzelf een Poland Jew noemt, als hij anti Semitisch is. Het lijkt me waarschijnlijker dat hij tegen de armoede is , gezien het feit dat hij prostituees vermoordde en daarbij aangaf dat de families zich verlicht moesten voelen.  Minimalisme/nihilisme (Nietzsche) beweerde dat armoede de mens onoprecht maakt. De denkwijze van Jack the Ripper bevestigde dit en vond dus dat zijn moorden legitiem  en oprecht waren.

Op 30-9-1888 werd een tekst op een muur gevonden te samen met een bebloed schort van een van de vermoorde vrouwen.  De tekst: “The Jews are not the men that, wil not be blamed, for nothing”.  Ook dit wordt  in de context van het antisemitisme geplaatst , opnieuw is dit niet logisch want dit lijkt me gericht op de joden die niet de verantwoordelijkheid namen voor de extreme armoede die er heerste op dat moment.

Als de armoede/nihilisme de mens onoprecht maakt dan is het einde zoek . Vanuit de dossiers gezien zijn er gesprekken gevoerd met een Rabbi, die geen verantwoordelijkheid nam voor de inhoud van de tekst, maar alleen wilde weerleggen dat geen enkele Jood deze moorden kon plegen.  Ook in de dossiers staat dat het draaide om antisemitisme maar een logische realiteit laat zien dat het hier om semitisme gaat. Vanuit de bewijzen zou ik willen zeggen dat Jack the Ripper van Joodse afkomst is en een statement neer wilde zetten , dat prostituees geen recht hebben op een leven ,  ze zijn onoprecht en een schande voor de familie.

Top kapitalisme en de macht die hier uit voort vloeit, bestaat binnen de Joodse gemeenschap nog steeds., zie de geschiedenis van de banken en uiteraard Hollywood. Amerika begint een oorlog, breekt dat hele land af en vervolgens staan ze met hun grote concerns klaar om die landen weer op te bouwen. Tevens is het verontrustend dat filmsterren aan de macht kan komen zoals Ronald Reagan en Arnold Schwarzenegger, hij zegt tijdens een film niet meer dan “I’ll be back”. California daar gaat het niet zo goed, dus tja..

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 22.10.2009.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Articolo precedente Articolo successivo

Altro da questa categoria "Pensieri" (Short Stories in olandese)

Other works from Lion Kroeze

Vi è piaciuto questo articolo? Allora date un'occhiata ai seguenti:

Manuel Schadwald - Lion Kroeze (Mistero)
Pushing It - William Vaudrain (Altro)