Lion Kroeze

Kunstje opvoeren en film freak

Beseffen acteurs en actrices eigenlijk hun eigen rol die ze spelen. Hebben ze bewust in de gaten welke signalen die ze afgeven. Neem bijvoorbeeld The Fight Club, deze film geeft een duidelijk signaal, dat mannen diep ongelukkig worden wanneer ze in een keurslijf gedrukt worden. De hoofdrolspeler Edward Norton heeft insomnia en uiteindelijk krijgt hij een meervoudige persoonlijkheidsstoornis in de vorm van Brad Pitt. Hieruit vloeit The Fight Club met als ondertoon automutilatie voor de man. Het keurslijf doodt het gevoel in jezelf en door te vechten met een gelijkwaardig iemand, kun je de pijn van buitenaf weer voelen, wat zijn slaapprobleem oplost. Hierdoor wordt hij weer creatief om wereldse problemen aan de kaak te stellen. De man in zijn top!

De mannen zoals Edward Norton en Brad Pitt zijn in dit geval belangrijke figuren en zijn dus in voorbeeld functie. Moeten zij hier bewust van zijn of kunnen zij gewoon hun kunstje opvoeren? Hun privé leven wordt erg in de gaten gehouden en hun uiterlijk idem, dat wordt als erg belangrijk gezien. De diepgang in hun acteerwerk wordt per definitie niet in interviews weergegeven. Houdt dit in dat de films niet als belangrijke inspiratiebronnen worden gezien. Na de Fight club hebben we het intellect in de films die Brad Pitt en Edward Norton spelen gemist. Marketing strategie en geen diepgang meer. De prijs van de roem!

 

Filmfreak

Mijn jeugd stond al in het teken van film kijken. Mijn oma en mijn moeder stimuleerden dit enorm. Daardoor heb ik me eigenlijk altijd al laten inspireren door de film. Door over films na te denken heb ik mij altijd 1 gevoeld met de verhaallijnen. Ik begreep op een of andere manier waarom deze films werden gemaakt. Zowel de waargebeurde verhalen, dit om herhaling te voorkomen als de fictieve verhalen om niet in de realiteit te laten gebeuren.  Vooral hebben ze een waarschuwende rol en deze waarschuwingen zijn bizar.

Farah Fawcett speelde fantastische rollen in meerdere films als mishandelde vrouw maar in de realiteit overkwam haar hetzelfde. Christopher Reeves, hij speelde eerst een rol, dat hij volledig verlamd was en daarna overkwam hem dit. Michael Jackson in de clip Leave me alone, is de headline "Michael frozen for 50 years", hij is alleen stijf met 50 jaar.. Bizar

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 11.12.2009.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Articolo precedente Articolo successivo

Altro da questa categoria "Pensieri" (Short Stories in olandese)

Other works from Lion Kroeze

Vi č piaciuto questo articolo? Allora date un'occhiata ai seguenti:

Het bestaansrecht van God - Lion Kroeze (Filosofico)
Amour fourbe - Linda Lucia Ngatchou (Altro)