Harry Schloßmacher

Potentate bashing: van kwaad tot erger


1) In plaats van de permanente moralist te spelen met potentaten, moeten ze eerst overal in hun eigen land de menselijke waardigheid in acht nemen en handhaven, bijvoorbeeld in de talrijke "AktärsReibach bejaardentehuizen + ziekenhuizen". Er wordt nog te vaak op getrapt, zoals bekend. Maar wat we daaruit leren, zou slechts het topje van de ijsberg moeten zijn; omdat er nog steeds geen echte controles zijn met de macht om te straffen - in wat waarschijnlijk de laatste taboe/grijze/geheime zone in de republiek is. Wat we horen van hun voormalige werknemers en achter gesloten deuren zijn pure horrorverhalen. Helaas is bedekken + flirten tot op de dag van vandaag nog steeds erg belangrijk. En als het aan mij ligt, hangen er overal camera's, zodat het kwaad bij de wortel wordt herkend en pas zo snel mogelijk een einde vindt. Dit beschreef ik jaren geleden al uitgebreid in dit artikel:
https://www.e-stories.de/view-kurzgeschichten.phtml?41034+other
 
2) Het grote bashen van potentaten begon met de "Arabische Lente", die onder meer ook in de Oekraïne zijn uitloper vond. En wat heeft het opgeleverd? Niets ! Integendeel ! De omstandigheden daar zijn meestal veel erger geworden. Alleen al in Syrië meer dan 600.000 doden en miljoenen gewonden! ! Vandaag is het land een enorm puinveld en een speelterrein voor vele machten, belangen en groepen. Door dit alles zijn er ook eindeloos veel vluchtelingen, die dan elders - althans in groten getale - een probleem worden. In de onrust weet niemand echt hoe het verder moet. Een grote fout en een verlies dus om Assad te willen verwijderen. Hij is zeker geen heilige, maar het was nooit zo erg voor hem!
En met alle andere landen van de "Arabische Lente" + uitlopers lijkt het op elkaar. Als de dictators daar waren gebleven, zouden we vandaag veel meer controle, stabiliteit, voorspelbaarheid en geen vluchtelingenkaravanen hebben + bepaalde terroristische problemen.

3) Onze huidige Oekraïne-oorlog (2023) is op zijn minst een geheime potentaat/PUTIN BASHING voor het Westen. EU-VS en NAVO-kringen riskeren hiervoor zelfs een derde wereldoorlog. De fanatieke oorlogsstokers daar spelen poker tot het echt de wereld rond knalt. En dan wil niemand geweest zijn...
De damexplosie is al een zeer twijfelachtig escalatieniveau. Het zou een signaal kunnen geven aan het Westen: tot hier en niet verder! Drijf je mij (Poetin) verder in het nauw, dan verbaas je je nergens meer over.
Ja heerlijk, dat noem ik nou een deal! ;-). Mooie vooruitzichten! En mochten we daardoor weer in het stenen tijdperk belanden, dan zullen de totaal ontzenuwde en geschokte overlevenden hun hoofd schudden: we beginnen weer van nul. Het hele inferno van oorlog alleen voor een paar stukjes land Oekraïne en PUTIN-bashing!!

En niemand gelooft dat er ooit intelligenties op aarde leefden...


 
CONCLUSIE
Alleenheersers wegzetten - om wat voor reden dan ook - is tegenwoordig hooguit een zero-sum game, maar vooral in veel opzichten een gigantische verlieslatende business. Putsch-modellen met als doel "Arabische HERFST/WINTER" - zoiets heeft de wereld niet meer nodig. Ze heeft al genoeg problemen. . .



 

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Harry Schloßmacher.
Published on e-Stories.org on 11.06.2023.

 
 

L´autore

Bild von Harry Schloßmacher

 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Articolo precedente Articolo successivo

Altro da questa categoria "Politica & Società" (Short Stories in olandese)

Other works from Harry Schloßmacher

Vi è piaciuto questo articolo? Allora date un'occhiata ai seguenti:

PARTE-2b_Dio, l'umanità e i granelli di sabbi - Harry Schloßmacher (Altro)
Pushing It - William Vaudrain (Altro)